Konkurs „ESG Lideri“

Pravila konkursa

Konkurs ESG Lideri - Pravila konkursa
  1. Organizator konkursa „ESG Lideri“ (u daljem tekstu: Konkurs) je PricewaterhouseCoopers d.o.o. Beograd​, sa sedištem u Beogradu, adresa Omladinskih brigada 88a, PIB: 100148170, matični broj: 17147862, koga zastupa Biljana Bogovac, direktor (u daljem tekstu „Organizator“).
  2. U okviru Konkursa biće organizovan tim nezavisnih stručnjaka prema članu VI tačka 1 ovih pravila („Žiri“), koji će ocenjivati prijave i pratiti poštovanje ovih Pravila tokom Konkursa. Organizator ima pravo da izmeni ova pravila, o čemu će obavestiti Žiri i zatražiti njihovo mišljenje.
  1. Svrha Konkursa je da se odaberu organizacije/pojedinci koji se razvijaju u ESG oblastima izgradnjom strateške vizije za održivi razvoj ili uvođenjem inovativnih i ekološki prihvatljivih rešenja, ili obrazovnih programa koji podržavaju društvenu i ekonomsku zelenu transformaciju.

  2. Nagrade se dodeljuju organizacijama koje uspešno realizuju svoje dugoročne ESG ciljeve. Pored toga, biće nagrađena inovativna rešenja koja doprinose ublažavanju efekata klimatskih promena, kao i ona koja se bave pitanjima u vezi sa iscrpljivanjem prirodnih resursa. Konkretno, to se može odnositi na primenu praksi za smanjenje potrošnje energije i vode, smanjenje emisije gasova sa efektom staklene bašte, smanjenje stepena zagađenja, ili stvaranja štetnog otpada, zaštitu biodiverziteta, kao i promovisanje implementacije modela cirkularne ekonomije.

  3. Konkurs „ESG Lideri” nagradiće one koji svojim doslednim odlukama i postupcima doprinose promeni obrazaca ponašanja, pozitivno utičući na oblasti vezane za ESG. Inicijativa „ESG Lideri“ predstavljaće važnu ulogu u društvenoj i ekonomskoj zelenoj transformaciji u Srbiji.

Kategorije i kriterijumi

U okviru Konkursa biće dodeljene nagrade u sledećim kategorijama:

  • Za organizacije i kompanije - svaka organizacija ili kompanija može učestvovati u više od jedne kategorije na Konkursu:
  •  Za najbolju ESG strategiju - Žiri ima pravo da odluči da li će dodeliti specijalnu nagradu žirija nekoj od kompanija/organizacija, koje učestvuju u Takmičenju u kategoriji „Strategija“.

Kategorija Strategije je podeljena u 3 odeljka (E – Životna sredina, S – Održive društvene politike i G – Odgovorno upravljanje) i obuhvata ukupno 8 potkategorija.

Na Konkursu se mogu predstaviti strategije koje su implementirane u organizacijama u poslednje dve godine ili pripremljene za primenu u 2024. ili 2025. godini.

1. Kategorija „Strategija

1.1 Kategorija „Strategija - Odeljak E - Životna sredina“

a) Akcije vezane za klimatske promene

Ova potkategorija će se baviti strategijama koje imaju za cilj sprečavanje i ublažavanje značajnih negativnih uticaja klimatskih promena i globalnog zagrevanja, uključujući planove prilagođavanja klimatskim promenama.

b) Smanjenje industrijskog zagađenja

U ovoj potkategoriji, Žiri ocenjuje strategije usmerene na sprečavanje značajnih negativnih uticaja u pogledu zagađenja vazduha, vode i zemljišta, uključujući planove organizacije da promeni svoj poslovni model u skladu sa potrebom da se značajno smanji industrijsko zagađenje, ili pak da bude ravno nuli.

c) Očuvanje vodnih resursa

U ovoj potkategoriji će se razmatrati strategije koje imaju za cilj sprečavanje značajnih negativnih uticaja na vodne resurse, rezultati ovih akcija, kao i smanjenje potrošnje vode.

d) Očuvanje biodiverziteta

U ovoj potkategoriji, žiri ocenjuje strategije koje imaju za cilj sprečavanje značajnih negativnih uticaja na biodiverzitet i ekosisteme.

e) Prelazak na cirkularnu ekonomiju

U ovoj podkategoriji će se razmatrati strategije koje imaju za cilj sprečavanje značajnih negativnih uticaja koji nastaju upotrebom primarnih sirovina, uključujući planove organizacije da promeni svoj poslovni model u skladu sa principima cirkularne ekonomije.

1.2 Kategorija „Strategija – Odeljak S - Održive socijalne politike“

a) Briga o zaposlenima direktno ili indirektno vezana za organizaciju

U ovoj potkategoriji, Žiri ocenjuje strategije koje imaju za cilj sprečavanje značajnih negativnih uticaja na radnu snagu u okviru poslovne organizacije, kao i na zaposlene u lancu vrednosti, direktno ili indirektno u vezi sa poslovnim odnosima, proizvodima ili uslugama kompanije. 

b) Posvećenost zainteresovanim stranama

Ova potkategorija će se baviti strategijama koje imaju za cilj prevenciju i ublažavanje značajnih negativnih uticaja na lokalnu zajednicu, kao i na korisnike usluga i proizvoda organizacije, kao i  merama organizacije za obezbeđivanje prava lokalnih zajednica i njenih korisnika.

1.3 Kategorija „Strategija – Odeljak G, Odgovorno upravljanje“

(Odgovorno upravljanje i interna obuka)

U ovoj potkategoriji, Žiri ocenjuje strategije usmerene ka sprovođenju i promovisanju odgovornog i otvorenog korporativnog upravljanja i poslovnog ponašanja, uključujući planove za obuku zaposlenih o odgovornom korporativnom upravljanju.

Podnosioci zahteva: kompanije i organizacije opisane u članu IV, isključujući novoosnovane kompanije.

2. Najbolja ESG inovacija

Žiri ima pravo da odluči da li će dodeliti specijalnu nagradu žirija nekoj od kompanija/organizacija, koje učestvuju na Konkursu u kategoriji „Inovacija“.

Procena se vrši na osnovu inovativnog rešenja, značajne promene, ili poboljšanja prethodno korišćenog rešenja koje podržava/omogućava održivu delatnost, ili doprinosi ograničavanju negativnog uticaja na životnu sredinu. „Inovativni pristup“ se odnosi na proizvode, usluge, tehnologije ili procese. Na Konkursu se mogu predstaviti inovativna rešenja koja su implementirana u organizacijama, ili uvedena na tržište u poslednje dve godine, ili pripremljena za implementaciju i predstavljanje na tržište tokom 2024. ili 2025. godine.

Podnosioci zahteva: kompanije i organizacije opisane u članu IV, uključujući novoosnovane kompanije.

3. Najbolji obrazovni program u oblasti ESG

Žiri ima pravo da odluči da li će dodeliti specijalnu nagradu žirija nekoj od kompanija/organizacija, koje učestvuju u Konkursu u kategoriji „Obrazovni program“.

Na Konkursu se mogu predstaviti obrazovne kampanje, programi ili inicijative, koje imaju za cilj podizanje svesti o važnosti ESG aspekata. 

Svaki predstavljeni program mora da sadrži elemente koji promovišu društvene ili ekološke aspekte, stavove i ponašanja. Na Konkursu mogu učestvovati programi, koji su realizovani u poslednje dve godine ili se pripremaju za realizaciju u 2024. ili 2025. godini.

Podnosioci zahteva: kompanije i organizacije čija je svrha da podrže ESG aktivnosti, opisane u članu IV, isključujući start-up.

4. Specijalna nagrada za pojedince: Lider u održivom razvoju

Specijalna nagrada „Lider u održivom razvoju“ dodeljuje se pojedincu koji je napravio snažnu i ubedljivu promenu u oblasti održivog razvoja u kompaniji, ili organizaciji u kojoj radi; predložio ili implementirao inovativno rešenje u oblasti zelene transformacije. Specijalna nagrada se dodeljuje kao priznanje za individualne zasluge u podršci održivom razvoju.

Za ovu nagradu kandidat može biti nominovan od strane: 

  • organizacije ili pravnog lica koje učestvuje na Konkursu,
  • organizacije ili pravnog lica koje ne učestvuje na Konkursu.

Nominovani: Nominacije opisuju dostignuća kandidata i inicijative za održivost koje su imale značajan uticaj u oblasti očuvanja životne sredine i prirodnih resursa u poslednje dve godine. Prijave se podnose putem obrasca za učešće koji se nalazi na sajtu https://www.pwc.rs/sr/konkurs-esg-lideri-2024.html.

Glavni kriterijumi evaluacije su kvantitativni i kvalitativni. Oni će se koristiti kada se rešavaju pitanja vezana za ESG i uticaj na životnu sredinu, uključujući klimatske promene, zaposlene, lokalne zajednice ili druge zainteresovane strane kao deo usvojenih strategija, implementiranih inovativnih rešenja, ili obrazovnih programa.

Kriterijumi se mogu odnositi na smanjenje negativnog uticaja na životnu sredinu (smanjenje emisije gasova staklene bašte, smanjenje potrošnje energije, smanjenje potrošnje vode, smanjenje nivoa zagađenja, ili stvaranje drugog štetnog otpada, zaštita biodiverziteta ili promovisanje primene modela cirkularne ekonomije).

Kriterijumi mogu da obuhvataju i aktivnosti koje se odnose na zainteresovane strane, uključujući aktivnosti za zaposlene (na primer u oblasti eliminisanja nejednakosti u platama, diskriminacije, ili drugih nejednakosti), podršku lokalnim zajednicama i zaštitu interesa kupaca, izvođača radova, investitora i drugih.

1. Učešće na Konkursu je namenjeno svim zainteresovanim pravnim licima i organizacijama čiji ciljevi ili aktivnosti podržavaju razvoj ESG vrednosti, uključujući, ali ne ograničavajući se na komercijalne kompanije , fondacije, neprofitna udruženja, javna preduzeća, privatna preduzeća, uključujući start-up, kao i organizacije koje su deo fondova kapitala, finansijske institucije, udruženja i druge nevladine organizacije registrovane na teritoriji Republike Srbije.

2. Učešće na Konkursu je besplatno i dostupno je svim pravnim licima koja pre isteka roka pravilno popune elektronski formular na sajtu https://www.pwc.rs/sr/konkurs-esg-lideri-2024.html.

 

1. Da biste učestvovali na Konkursu morate popuniti prijavni formular - „Obrazac“. Obrazac je dostupan na sajtu https://www.pwc.rs/sr/konkurs-esg-lideri-2024.html.

Pre nego što ga pošaljete, morate se saglasiti sa pravilima za učešće u Konkursu. Nakon popunjavanja svih obaveznih polja i prihvatanja pravilnika, popunjen Obrazac će automatski biti poslat Organizatoru Konkursa nakon pritiska na dugme za slanje. Konkurs je otvoren od 25. marta do 26. aprila 2024. godine. 

2. Informacije o učešću na Konkursu, nagrade i opisi dostignuća biće dostupni na sajtu https://www.pwc.rs/sr/konkurs-esg-lideri-2024.html.

Više informacija biće dostupno samo članovima Žirija u okviru poslova u vezi sa Konkursom.

3. Prilikom popunjavanja Obrasca i prijavljivanja dokumenata i materijala, kandidati se obavezuju da neće deliti informacije koje su za njih poverljive, jer se Organizator i članovi Žirija ne obavezuju na poverljivost. Lice koje popunjava Obrazac obavezuje se da će ukloniti lične podatke, uključujući one osetljive, kao i druge poverljive informacije.

4. Učesnici Konkursa ne mogu aplicirati sa projektima čija se realizacija u potpunosti zasniva na konsultantskim uslugama koje pruža tim Organizatora.

5. Prijave poslate nakon 26. aprila 2024. godine neće se razmatrati.

6. Nepodnošenje prijave je jednako odbijanju daljeg učešća na Konkursu.

7. Organizator Konkursa nema obavezu da vrši reviziju ili proveru finansijskih, tehničkih ili drugih informacija koje su mu date u vezi sa Konkursom. U tom smislu, Organizator nije odgovoran za davanje netačnih ili nepotpunih podataka od strane učesnika Konkursa. Odgovornost za pružanje tačnih informacija u potpunosti je na učesnicima Konkursa.

8. Žiri zadržava pravo da proverava verodostojnost dostavljenih informacija u odnosu na javno dostupne informacije, a u nedostatku istih, Žiri može tražiti od učesnika da ih potvrdi. Žiri ima pravo da traži dodatne informacije ili pojašnjenja, ukoliko za to postoje razlozi, koji su neophodni za sprovođenje Konkursa.

9. Metodologija za Konkurs je kreirana na osnovu metodologije koju je razvila poljska kompanija koja je u globalnoj mreži kompanija PricewaterhouseCoopers (od kojih svako predstavlja zasebno i nezavisno pravno lice), zajedno sa varšavskom berzom i NN Investment Partners TFI S.A.

1. Žiri će biti sastavljen od nezavisnih stručnjaka iz oblasti ESG, predstavnika finansijskih institucija, predstavnika iz oblasti nauke, edukacije i biznisa. Informacije o članovima Žirija biće dostupne na sajtu Konkursa.

2. Organizator Konkursa će nastojati da formira Žiri sa neparnim brojem članova tako da se odluke donose na osnovu većine glasova. U situaciji kada Žiri čini paran broj članova i glasovi su podjednako podeljeni, Žiri ima pravo da dodeli dve jednake nagrade.

3. Žiri donosi odluke po principu većine glasova.

4. Po prijemu prijava finalista, Žiri samostalno ocenjuje pojedinačne kategorije/potkategorije prema unapred određenim kriterijumima i po bodovnom sistemu. Različit broj bodova se dodeljuje za stepen u kome organizacija ili kompanija ispunjava dati kriterijum.

5. Žiri zadržava pravo da lično kontaktira izabrana lica u slučaju da je potrebno oceniti prijavu i doneti odluku u vezi sa dodelom bodova.

6. U slučaju identičnih konačnih rezultata za dve prijave, Žiri može dodeliti dve identične nagrade, ili odlučiti da ponovo glasa za komponente sa istim rezultatom.

7. U zavisnosti od ocene podnetih prijava, Žiri se može uzdržati od dodele nagrade(a) u datoj kategoriji.

8. Žiri je dužan da čuva poverljivost i ne otkriva informacije o nagradama trećim licima do zvaničnog objavljivanja rezultata.

9. Sve nejasnoće, uključujući i one koje zahtevaju dodatnu analizu, razmatraće i rešavati članovi Žirija.

10. Odluke žirija ne podležu žalbi.

11. Organizator može koristiti imena organizacija i osoba koje učestvuju u različitim komunikacionim materijalima, koji se distribuiraju kako na kanalima Organizatora tako i u drugim medijima koji posluju na teritoriji Republike Srbije.

12. Podatke sadržane u prijavama Organizator može obraditi u istraživačke i medijske svrhe, pod uslovom da se rezultati prezentuju javnosti na zbirni način.

 

1. Pobednici će biti proglašeni na zvaničnom događaju koji će se održati u 22. maja 2024. godine, na Međunarodni dan biodiverziteta. 

2. Dobitnici stiču pravo da u promotivne svrhe koriste naziv „ESG Lideri – kategorija strategije“, „ESG Lideri – kategorija inovacija“, „ESG Lideri – kategorija obrazovnog programa“, „ESG Lideri - Lider u održivom razvoju“ tokom 24 meseca od objavljivanja rezultata Konkursa.

 

Contact us

Teodora Pasulj

Teodora Pasulj

Menadžerka za ESG usluge, PwC Serbia

Jelena Miletić

Jelena Miletić

Viša menadžerka, Marketing i komunikacije, PwC Serbia

Tel: (+381) 64 82 03 815

Pratite nas: